Transmedia Storytelling

 Semana 1 

Steinberg, M. (2019). The Platform Economy. University of Minnesota Press.

Pause and Select [Pause and Select]. (19 de febrero de 2022). Japan: The Platform Superpower. [Video]. Youtube. 

Semana 2

Scolari, C. (2013). Narrativas transmedia. Deusto.
https://doi.org/10.35951/v1i2.33

Semana 3

Jenkins, H. (2008). Convergence Culture: la cultura de la convergencia de los medios de comunicación. Paidós.

Semana 4

Dennhardt, S. (2014). User-Generated Content and its Impact on Branding: How Users and Communities Create and Manage Brands in Social Media. Springer.

Guynes, S. (2017). Star Wars and the History of Transmedia Storytelling. Amsterdam University Press.

Semana 5 
Estudio de casos. Evaluación.

Semana 6

Zeiser, A. (2015). Transmedia Marketing: From Film and TV to Games and Digital Media. Focal Press.

Semana 7

Hull, J. [TEDx Talks]. (6 de octubre de 2010). Variability & Play in the Civic Realm. [Video]. Youtube.

Moloney, K. (2011). Porting Transmedia Storytelling to Journalism. University of Denver.

Moloney, K. (2018). Designing Transmedia Journalism Projects. En Ranira Rampazzo (Ed.). Exploring Transmedia Journalism in the Digital Age (83-103). IGI Global. 

Semana 8

Bounegru, L. (2021). The Data Journalism Handbook. Amsterdam University Press.

Seaton, P.A. (2017). Contents Tourism in Japan. Cambria Press. 

Silvio, T. (2018). Puppets, Gods, and Brands: Theorizing the Age of Animation from Taiwan. University of Hawaii Press.

Scolari, C.A. Lugo Rodríguez, N. Masanet, M.J. Educación Transmedia. De los contenidos generados por los usuarios a los contenidos generados por los estudiantes. Revista Latina de Comunicación Social. 74. 116-132. DOI: 10.4185/RLCS-2019-1324

Lugo Rodríguez, N. (2016). Diseño de narrativas transmedia para la transalfabetización. Universitat Pompeu Fabra. 

Semana 9

Hayes, Gary P. (2011). How to Write a Transmedia Production Bible. Screen Australia.

Semana 10 
Estudio de casos. Evaluación.

Semana 11

Hayes, Gary P. (2011). How to Write a Transmedia Production Bible. Screen Australia.

Semana 12

Thompson, J.D. Weldon, W. (2022). Content Production for Digital Media: An Introduction. Springer. 

Semana 13

Rydén, P. (2021). Social Media Storms: Empowering Leadership Beyond Crisis Management. Routledge.